Tur ghidat în
Grădina Senzorială

Grădina Senzorială reunește 9 zone special amenajate pe o suprafață de 2000 de mp.

Turul ghidat în Grădina Senzorială presupune interacțiunea prin activități specifice fiecărei zone în vederea stimulării vizuale, tactile, auditive, gustative și olfactive. Integrarea senzorială facilitează procesul de învățare, îi ajută pe copii, adolescenți și adulți să înțeleagă și să asimileze emoții, comportamente și să se adapteze la diverse situații de viață.

Zone Senzoriale

1. Aleea Senzorială

Aleea Senzorială terapeutică are mai multe suprafeţe: pietriş, piatră spartă, piatră de râu, fân, conuri, cărămidă, nisip, scoarţă de copac şi buşteni de lemn. 

Vizitatorul desculţ va păşi peste acestea, experimentând o adevărată terapie de relaxare prin simpla atingere a piciorului gol de elementele amintite, olfactivă de la mirosuri puternice şi pregnante până la cele suave şi greu de identificat; auditivă prin susurul apei curgătoare şi melodii specifice relaxării şi mindfulness; vizuală datorită cromaticii de culori a plantelor folosite, vestibulară pentru stimularea dexterității şi coordonării.

2. Grădina sunetelor

Grădina Sunetelor este o zonă special amenajată pentru ca cei mici și cei mari să poată experimenta terapia prin stimularea auditivă. Muzica stimulează creierul prin sunete de înaltă frecvenţă, perfecte din punct de vedere matematic. Ascultarea acestora ajută creierul să se organizeze mai bine, ajutând în acelaşi timp la maturizarea zonelor mai puţin dezvoltate.

Sistemul senzorial învaţă să suprime inconştient unele sunete şi să se concentreze doar pe acelea care sunt importante. Acest lucru ajută copiii, dar și adulții, să stabilească mai bine contactul vizual, să-şi organizeze gândurile, sentimentele şi experienţele, să-şi amintească afirmaţii şi pasaje citite, să comunice mai eficient etc.

3. Grădina plantelor aromatice

Grădina plantelor aromatice este dedicata activitățiilor de grădinărit. Grădinăritul este considerat o experiență senzorială complexă care permite oamenilor să se deconecteze și să se relaxeze. Grădinăritul presupune acțiuni în care nu este nevoie de concentrare, unde odihna este activă, iar relaxarea este combinată cu efortul fizic susținut, dar moderat. Cu alte cuvinte, grădinăritul este calea ideală de relaxare și recuperare.

Totodată, grădinăritul este un mod excelent de a combate stresul și „oboseala de atenție”, întrucât ritmul mediului înconjurător și natura repetitivă, liniștitoare a lucrărilor din grădină sunt toate surse de atenție ce nu necesită efort.

Prin toate aceste beneficii pe care le aduce grădinăritul se poate afirma cu certitudine ca această activitate, practicată fie și doar pentru câteva ore pe săptămână, poate combate depresia, poate preveni accidentele vasculare cerebrale și pe cele cardiace, care au drept cauză principală stresul și lipsa activității fizice.

4. Grădina Zen

Grădina Zen este de origine japoneză, spațiul grădinii este amenajat cu nisip alb, pietre de râu, fântâni cu apă rece și diverse greble din bambus.

Grădinăritul zen este o activitate străveche care ajută la eliminarea stresului și care oferă un sentiment plăcut de calm și de pace. Călugarii budiști foloseau această tehnică foarte des pentru a scăpa de senzațiile neplăcute de neliniște și pentru a fi cât mai calmi.

Grădina Zen ne ajută să eliminăm stresul, să fim mai calmi și ne transmite energie pozitivă. Mai mult decât atât, o astfel de grădină ne aduce mai aproape de natură și este ideală pentru meditație.

5. Cortul Indian

6. Cortul Zen-Yoga

Aceste două corturi sunt destinate activităților de meditație și relaxare. 

Meditația este în esență reorientarea atenției dinspre afară înspre interior. Este un proces de conștientizare. 

Mai precis, înseamnă a fi într-o stare de relaxare în care conștientizăm realitatea și gândurile noastre, fără a le judeca sau a le impiedica.

Ajungem astfel ca în timp, cu exercițiu, să ne cunoaștem mai bine mintea și să o controlăm mai eficient, încât să o facem să lucreze doar în folosul nostru.

Beneficiile meditației:

  • Ne face mai fericiți
  • Crește bunăstarea mentală
  • Crește capacitatea de concentrare
  • Reduce efectele depresiei și anxietății
  • Îmbunătățește funcționarea sistemului imunitar
  • Scade tensiunea arterială

7. Cuiburi

Cuibul prin definiție reprezintă un loc în care te simți în siguranță. Forma acestuia este preluată de la uterul mamei care reprezintă leagănul vieții, începutul vieții, care în mod normal este cel mai sigur loc din lume până în momentul nașterii.

Totodată, aici începe dezvoltarea simțurilor și integrarea lor. Dacă mama este influențată de evenimente negative, cu un impact emoțional puternic, siguranța copilului și dezvoltarea acestuia sunt afectate. Așadar afectarea senzorială apare din perioada prenatală. 

În cadrul SENZORIA utilizăm zona cuiburilor pentru a rescrie scenariul vieții, sub forma grupurilor de dezvoltare personală, unde recadrăm evenimentele și emoțiile resimțite în perioada intrauterină care poate afecta dezvoltarea emoțională a viitorului adult.

8. Grădină aventuri

MOTRICITATE – COORDONARE – ECHILIBRU

Grădina Aventuri este zona dotată cu șase structuri construite din diverse materiale, utilizate pentru stimularea senzorială prin mișcare, mobilitate și echilibru, ce te poartă printr-o explorare a celor două simțuri: vestibular și proprioceptiv, care sunt în strânsă legătură. Ambele oferă informații importante pentru conștientizarea corpului, controlul motor, dozarea mișcării, stabilitatea posturii corporale, planificarea motorie și siguranța emoțională.

Echilibrul este o deprindere motrică aplicativ-utilitară care dezvoltă calităţile necesare menţinerii corpului în diferite poziţii sau în mişcare. Echilibrul este perceput ca o calitate pshiomotrică complexă, manifestată prin sensibilitatea deosebită a simţului chinestezic, prin coordonarea mişcărilor principalelor segmente şi grupe musculare ale corpului. Un rol deosebit îl are analizatorul vestibular, care „informează” permanent asupra gradului de stabilitate a corpului.

Exerciţiile de echilibru dezvoltă simţul echilibrului, curajul, stăpânirea de sine, atenţia şi prezenţa de spirit, reflexele de protecţie, percepţiile şi reprezentările spaţiale formând totodată o serie de priceperi şi deprinderi utile. Exerciţiile de echilibru se pot executa pe loc (statice) şi din deplasare (dinamice) utilizându-se ca suprafaţă de sprijin solul, banca, bârna sau alte aparate. Aceste exerciţii se pot efectua individual sau în perechi. Gradarea exerciţiilor de echilibru se va face prin micşorarea suprafeţei de sprijin, modificarea înălţimii, schimbarea poziţiei centrului de greutate, sau a procedeului de deplasare (mers, alergare, săritură, diferiţi paşi).

9. Zonă relaxare

Relaxarea este vitală corpului nostru asemenea somnului, hranei , apei și oxigenului.

Relaxarea dă naștere la o mai bună percepție și cunoaștere a corpului și favorizează legătura dintre corp și psihic. În timpul relaxării, corpul se relaxează, iar sistemul autonom este programat spre regenerare. Activitatea parasimpaticului este activată și distribuția hormonilor de stres este suspendată. Respirația încetinește, ritmul cardiac și tensiunea arterială scad, iar mușchii se relaxează.

În minte, gândurile se calmează și în sfera emoțională se dezvoltă un sentiment de satisfacție, bunăstare și liniște. Creăm mental un tampon pentru următoarea situație stresantă. În viața socială, comportamentul devine mai calm și mai pașnic, iar relațiile sunt influențate pozitiv în timp ce agresivitatea și iritabilitate.

Program și tarife GRĂDINA SENZORIALĂ

Acces general

Accesul în Grădina Senzorială este permis de Luni până Vineri în intervalul orar 09.00-17:00 și Sâmbătă -Duminică în intervalul 11:00-15:00.

Tarif

15 lei/copil

Tur ghidat

Turul ghidat în Grădina Senzorială are o durată de 1 oră, se poate realiza individual utilizând ghidul online pus la dispoziție de Senzoria la locație.

Tarif

15 lei/persoană
reprezintă accesul în grădina senzorială

Tur ghidat grup organizat

Pentru Tururi ghidate grup organizat (școli, grădinițe, centre, etc) este necesară o programare cu minim 3 zile înainte.